Medewerkers

drs. Eliala Salvadori

Eliala A. Salvadori heeft haar bachelor Pedagogiek behaald bij aan de Universiteit van Perugia, Italië. Vervolgens heeft ze aan de Universiteit van Amsterdam de research master Child Development & Education behaald in 2015, beide Cum Laude. Tijdens haar opleiding heeft Eliala heeft een grote interesse in de vroeg-kinderlijke ontwikkeling van sociaal-emotionele en cognitieve vaardigheden.  Ze heeft bij het Max Planck Instituut voor Psycholinguistiek (Nijmegen) als onderzoeksmedewerker gewerkt, terwijl ze een onderzoeksvoorstel voor dit project schreef voor het NWO. Hiervoor heeft ze de Research Talent Grant ontvangen wat dit PhD project mogelijk heeft gemaakt.

dr. Christina Colonnesi

Cristina Colonnesi, onderzoeker en universitair docent, heeft klinische psychologie en ontwikkelingspsychologie gestudeerd aan de Universiteit van Rome. Ze heeft onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van sociaal begrip, emoties en taal bij baby’s en peuters. Haar promotieonderzoek was een longitudinaal onderzoek naar cognitieve voorlopers van theory of mind bij kinderen van één tot drie jaar. Daarnaast heeft ze gewerkt als psycholoog met ouders en kinderen met problemen in de opvoeding en ontwikkeling. Cristina heeft een zoon (2006) en dochter (2008).

dr. Bonny van Steensel

Bonny van Steensel studeerde cum laude af als psycholoog (kind & jeugd) aan de Universiteit van Tilburg. Daarna heeft zij als onderzoeksassistent gewerkt bij de Riagg Maastricht, afdeling kinderen en jeugdigen. Zij leverde een bijdrage aan verschillende onderzoeksprojecten die in samenwerking met de Universiteit Maastricht werden uitgevoerd (o.a. onderzoek bij kinderen met depressie, angststoornissen, ADHD en gedragsproblemen). Daarna werkte Bonny als promovenda aan de Universiteit van Amsterdam waar zij onderzoek deed naar angststoornissen bij kinderen met een autismespectrumstoornis. In 2013 promoveerde zij cum laude op dit onderwerp. Sindsdien is Bonny parttime werkzaam aan de Universiteit van Amsterdam als onderzoeker/docent en houdt zij zich bezig met klinische onderzoeksprojecten. Tevens werkt zij parttime bij UvA minds als psycholoog en volgt zij de opleiding tot GZ-psycholoog. Bonny heeft een zoontje (2015) en is in verwachting van haar tweede kindje

prof. dr. Frans J. Oort

Frans J. Oort is professor in Methode en Statistiek, directeur van het Research Institute of Child Development and Education, directeur van het Research Priority Area Yield en programma directeur van de Research Master’s Child Development and Education.

.

prof. dr. Daniel Messinger

Daniel Messinger is als professor bij de Child Division van psychologie en de afdelingen Pediatrics and Electrical & Computer Engineering werkzaam, beiden aan de Universiteit van Miami (US). Tevens is hij directeur en hoofd onderzoeker van de UM Sib Smile, een onderzoekslab dat de sociale, emotionele en cognitieve ontwikkeling van kinderen tussen de 2 maanden en 4 jaar oud onderzoekt. Daniel’s lopende onderzoek richt zich op het beter leren begrijpen van de emotionele en sociale interactie ontwikkeling van kinderen met een normale ontwikkeling, kinderen waarvan een broertje of zusje autistisch is en kinderen die een autisme spectrum stoornis hebben.

drs. Stephanie Mizrahi

Stephanie Mizrahi heeft Orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam gestudeerd. Tijdens haar opleiding is zij als onderzoeksassistent bij meerdere onderzoeken van de UvA en UvA minds betrokken geweest. Na het behalen van haar Master in 2010 is zij als onderzoeksmedewerker bij de afdeling Research Institute of Child Development and Education van de UvA gaan werken. Eerst voor het longitudinale onderzoek ‘De sociale ontwikkeling van kinderen’, inmiddels ook voor andere projecten. Tevens is zij lab coördinator van het UvA Family Lab. Stephanie heeft een zoon (2013) en dochter (2016).

Bezig met thesis en/of stage:

Laura van Dam

Laura heeft in 2017 de premaster Orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam afgerond en is in ditzelfde jaar gestart met de deeltijd Master Orthopedagogiek. Binnen het My-Best onderzoek is zij momenteel bezig met het schrijven van haar thesis. Laura heeft jarenlange ervaring binnen de jeugdzorg en zij hoopt haar kennis over de ontwikkeling van baby’s en peuters te vergroten.

Jasna Trop

Jasna heeft haar Bachelor Sociaal Pedagogische Hulpverlening en premaster  Orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam in juni 2017 behaald. Op dit moment is zij bezig met de master Orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam. Vanwege haar grote interesse in de ontwikkeling van baby’s en jonge kinderen schrijft zij haar thesis binnen het My-Best onderzoek.

Linnéa Elsammak

Linnéa heeft in 2013 haar Bachelor Psychologie behaald aan de James Madison Universiteit in Virginia (USA). Na haar studie heeft zij 2 jaar lang als docent bij een privé school voor kinderen met autisme gewerkt. Dit heeft haar geïnspireerd om verder te studeren en momenteel is zij bezig met de master Child Development & Education Research aan de Universiteit van Amsterdam. Zij schrijft haar thesis over de communicatie en taal ontwikkeling bij baby’s en jonge kinderen

Amber Sweers

Amber heeft haar bachelor Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam in juli 2018 afgerond. Tijdens haar bachelor stond haar scriptie en stage in het teken van de taalontwikkeling bij jonge kinderen. Ze is in september begonnen met haar master Orthopedagogiek. Omdat ze met name geïnteresseerd is in de taalontwikkeling en sociale communicatie bij kinderen schrijft zij haar thesis binnen het My-BEST onderzoek.

Maria Gerdelmann

Maria heeft haar bachelor Social Work in 2014 behaald aan de Univeristy of Applied Science Osnabrück in Duitsland. Hierna was ze vier jaar werkzaam als social worker in het Cologne Youth Welfare Office. Deze werkervaring heeft haar ertoe geïnspireerd om de master Pedagogical Sciences: Youth at Risk te gaan volgen aan de Universiteit van Amsterdam. Maria schrijft momenteel haar master thesis bij het My-BEST onderzoek over de intergenerationele overdracht van sociaal-emotioneel functioneren.

Jolien Grolleman

Jolien heeft haar bachelor Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam in juli 2018 behaald. Tijdens haar bachelor heeft ze haar scriptie geschreven over de invloed van uitdagend opvoedingsgedrag op de angstontwikkeling van 0- tot 4-jarigen. Daarnaast heeft ze onderzoek gedaan naar de sociale functie van verlegenheid bij kleuters. In september 2018 is ze begonnen aan de master Orthopedagogiek. Vanwege haar interesse in de sociale ontwikkeling van jonge kinderen en de rol die de omgeving hierin speelt, schrijft zij haar masterthesis bij het My-BEST onderzoek.

Stephanie Falanka

Stephanie heeft haar master Behaviour Studies afgerond aan de Univerity of Aberdeen, heeft een aantal jaar werkervaring opgedaan als social worker, en studeert nu Youth At Risk aan de Universiteit van Amsterdam. Toen ze een project schreef over het onderwijzen van ‘social language’ aan autistische kinderen, besefte ze dat haar passie ligt in het ondersteunen van kinderen met ontwikkelingsproblematiek. Ze is specifiek geïnteresseerd in onderzoek naar de vroege ontwikkeling van kinderen, omdat dit kan helpen een goed inzicht te krijgen in bepaalde ontwikkelingsproblemen en het ontwikkelen van effectieve behandelingen. Als moeder van twee, kijkt Stephanie ernaar uit zich verder te verdiepen in het uitvoeren van onderzoek bij het My-BEST project. Ze wil hier extra kennis opdoen voor haar toekomstige carrière: de juiste ondersteuning bieden aan kinderen en hun families.

Thesis en/of stage reeds afgerond:

Maaike Gemmeken

Maaike heeft in 2016 haar bachelor Sociaal Pedagogische Hulpverlening behaald aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens deze opleiding heeft zij stage gelopen bij een orthopedagogisch dagcentrum waar zij ervaring heeft opgedaan in het werken met kinderen met autisme. Deze ervaring heeft haar geïnspireerd om verder te studeren en momenteel volgt zij de Master Orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam. Om ervaring op te doen in onderzoek en voor het schrijven van haar thesis doet zij mee aan het My-Best onderzoek.

Sari Hoyge

Sari is ons team in november 2017 komen versterken. Zij studeerde cum laude af aan het Amsterdam University College. Daarnaast heeft ze haar master in Clinical and Developmental Psychopathology aan de Vrije Universiteit behaald. Tijdens haar studie heeft zij o.a. stage gelopen bij het Babylab van de Universiteit van Amsterdam, een social thermoregulation project, en het #SoConnect team van de Vrije Universiteit . Zij leert met passie over de ontwikkeling van baby’s en kleine kinderen, vanuit een psychopathologie perspectief.

Marije Eradus

Marije heeft in 2016 haar bachelor diploma Pedagogiek behaald aan de Hogeschool van Amsterdam. Tijdens haar studie heeft zij onderzoek gedaan naar hoogbegaafdheid bij baby’s en peuters. Zo heeft zij haar interesse voor de ontwikkeling van jonge kinderen ontwikkeld en dat heeft haar aangespoord om verder te studeren. Na de bachelor heeft zij de premaster (Forensische) Orthopedagogiek afgerond. Op dit moment volgt zij de master Orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam. Voor het schrijven van haar thesis werkt zij mee aan het My-Best onderzoek. Onderzoek naar baby’s en jonge kinderen spreekt haar aan vanwege het preventieve karakter.

Laura van der Zalm

Laura heeft haar Bachelor of Science (BSc) Psychobiologie behaald aan de Universiteit van Amsterdam, waarin ze stage heeft gelopen op de afdeling Psychologie. Hier deed ze o.a. onderzoek naar autisme, intelligentie en academische prestatie. Op dit moment volgt ze de Research Master (MSc) Brain & Cognitive Sciences aan de Universiteit van Amsterdam. Laura werkt voor haar huidige wetenschappelijk stage mee aan het onderzoek. Een grote interesse van Laura ligt namelijk bij de sociale en cognitieve ontwikkeling van baby’s en jonge kinderen.

Wieteke Heller

Wieteke heeft haar Bachelor Toegepaste Psychologie behaald aan de Hogeschool van Amsterdam. Vanwege interesse in de doelgroep kind en jeugd heeft ze na de opleiding Toegepaste Psychologie de premaster (Forensische) Orthopedagogiek gevolgd. Op dit moment is ze bezig met het afronden van de master Orthopedagogiek aan de Universiteit van Amsterdam. Wieteke loopt stage op de afdeling Emotionele Stoornissen bij de Bascule en helpt voor haar thesis mee aan de dataverzameling van het My-BEST onderzoek.

Advertenties
%d bloggers liken dit:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close